1. Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
Mun siskon punanen mekko menee mullekki.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarviiksä apuu siin kirjotustehtäväs ku mantsaope anto?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.
Okei tehään niinku sä sanoit.

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Mummi sano et se hakee meiät tos varttii vaille kuus.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Mä meninki Hesaan bussilla ku mä myöhästyin junasta.

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ooksä nähny missään mun isoveljen kännyy?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostiksä sen hameen ku oli viime viikol Henkassa?

Ja ennen kuin joku ihmettelee tätä yleispuhekielisyyttä (useamman kerran on nimittäin ihmetelty livetilanteessa): mun puheessa ei juuri Turun murre kuulu, koska vanhemmat eivät ole täältä kotoisin enkä siten ole murteen keskellä kasvanut. Nuotti kyllä kiekuu täkäläisittäin, mutta noin yleisilmeeltään mun ulosanti lienee melko harmiton. :D

Napatkoon meemin ne kutka tahtoo omaa puhettaan makustella. :)